I München har ni procent af delebil-brugerne solgt deres private bil. Med 400 nye elbiler på de københavnske veje håber Arrivas direktør på en lignende effekt.
Det tyskejede transportselskab Arriva har købt 400 BMW i3-elbiler, som fra begyndelsen af september skal ud at køre på de københavnske gader og stræder som delebiler.
Ideen er, at bilister frit kan køre i dem til en pris af 3,95 kroner i minuttet. Bilen skal blot parkeres inden for en zone bestående af Københavns og Frederiksberg kommuner samt Hvidovre Hospital og DTU.
Konceptet har været afprøvet i andre storbyer i Europa, og i København opererer virksomheden Car2Go allerede med en flåde af Smart-benzinbiler.
Men Arriva går skridtet videre og køber BMW-elbiler. Samtidig indgås et samarbejde med det tyske energiselskab E.ON om opstilling af ladestandere, i takt med at behovet øges. Hvis man har et rejsekort, kan det bruges til at låse bilen op og afregne med.
Læs artikel her
Det er denne BMV I3 Som Arriva er gået ud og købt.
BMW i3 åbner et helt nyt kapitel af visionær designsprog for BMW, som er skræddersyet til elektriske biler. Det innovative LifeDrive-design med kabinesektion af kulfiber muliggør takket være den manglende midterkonsol en særlig generøs rumfornemmelse i kabinen, som er kendetegnet ved brugen af bæredygtige materialer af høj kvalitet. Det aerodynamiske udvendige design med dørene, der bevæger sig i modsat retning, det karakteristiske Black Band og de store hjul, giver et dynamisk indtryk og giver allerede, mens bilen står stille, en idé om, hvor dynamisk BMW i3 kører.
Fra BMV